23 Ağustos 2010 Pazartesi

insanları birbirine yakınlaştıran şeyler, aslında onları birbirine daha da uzaklaştırmaktan başka bir işe yaramıyor...


Telefonla konuştuğun insanla aranda her ne varsa, telefonla uzun süre konuşarak ona karşı olan hasretini körelttiğinin ve giderek o insandan uzaklaştığının farkında mısın?

Olmayabilirsin, bu doğaldır. Çünkü operatörünün sana verdiği bedava konuşma süresi bitmemiştir henüz, ya da sevgini yeniden üretebileceğini, onu daha fazla kılacağını sanarak sevgilinle konuşuyorsundur, aslında onu ve sevgini tükettiğinin farkında mısın?

Feysbuk ve benzeri platformlar insanları sonsuz bir dikizleme imkanı sunabilir sana ve herkese... Peki sabahtan akşama ve akşamdan tekrar sabaha kadar konuşsan da , iki dakikalık yüzyüze görüşmenin yerini asla tutamayacağını biliyor musun?

Satın aldığın lüx telefonların aslında senin bedeninin bir parçası olmadığını ve bunları taşımanın insana hiçbir extra özellik sunmadığını biliyor musun?

O kadar soru sorulabilir ki bu konuda... Bu konu çok önemli, insanın kendine ve çevresine yabancılaşmasının hikayesidir bu. Metalaşma ve insanları sadece ihtiyaç anında başvurulacak bir imdat çekici olduğunu varsayan bu tarz yaklaşımlar yarattığı değersizlikler sebebiyle, ihtiyaç anında ulaşılabilecek bir çekiç dahi bulamayacaklardır. Telefonlarınızı bir köşeye bırakın, sadece bir anlığına da olsa gidip yüzyüze görüşün arkadaşlarınızla ya da sevgilinizle.

Sabaha kadar konuşmanın kimseye faydası yok, uzaklaşmak bunun karşıkonulmaz bir sonucu olacaktır...

3 yorum:

  1. ilkin kulanımında sosyal ağların kendini ifade etmek anlamında iyi bir yöntem olacağını düşünmüştüm ama bu iklimin insanı her yerde kendi olamadığı gibi bu alanda da ne değilse oymuş gibi davranmaya meyl etti..ve inanın düşüncem şu ki sahtekarlık ve kişiliksizlik hiç bu kadar kolay olmamıştı bu da oldu! arkadaş çevrem -ki çok azdır- ile farklı şehirlerde ikamet ettiğimden ve ilk saydığım sebeblerden bende sosyal ağda bir profil açtım ama tıpkı dediğiniz gibi oldu ve sanki onca yıllık arkadaşlık eridi yok oldu kısa cümlelerle yorumlar özlü sözlerle laf çakmalar müthiş bir sığlık yaşanıyor zaten samimiyetten pay alamamştım iyice yüzeyselleşti herkes ..bende hesabımı kapattım ama bir bakıma şunu gördüm ki hayatımda ne kadar az insan varmış beni derinde hisseden ..

    YanıtlaSil
  2. Bu gerçekle yüzleşmek gerçekten çok sarsıcı bir deneyim. Öğretici de aslında, ama sarsıcı ve kötü hissettiren bir deneyimden sonra olması can sıkıcı yapıyor onu.

    Ben hesabınızı silmekle ve kendi gerçekliğinize dönme yönündeki cesaretinizden ötürü hem tebrik ederim hem de teşekkür ederim beni yalnız bırakmadığınız için. Çünkü genel kabule yönelik eleştiri sunmak "delilik" denilerek küçümseniyor genelde. Hoş deli olmak sistem içerisinde akıllı olmaktan yeğdir benim açımdan.

    YanıtlaSil
  3. Akıl çağı modernizm ıvır zıvır derken gelinen çizgiye bakılacak olursa: İnsan aklı, ezbere, kendiyle kalmaya bile tahammül göstermeyen, bu çıkmaz sokaklarında tüketim kültürünü üretmekten öteye geçeyemen bir noktada kaldı .. O aklın peşinden gitmektense deli olmak tarafımdan da yeğdir .. ben teşekkür ederim bu teknolojik gelişmeler! karşısındaki duygu ve düşünce durumumu, derli toplu anlaşılır bir biçimle bana anımsatan yazınız için ..

    YanıtlaSil